19 augusti 2013

Björnspåret

Ja. För igår var jag ute och motionerade. Joggade, faktiskt. Jag provade en "ny" väg. Jag har ju varit där förut, kör mycket där på vintern med hundarna. Men jag har inte joggat där. Den ligger ganska nära vårat hus. Man följer bara byavägen typ 300 meter och sen går den in i skogen. Det är inte en grusad skogsväg, utan en riktig skogsväg som är mjuk och det växer gräs mellan hjulspåren och mossa i hjulspåren. Utom ibland där det är mera sandigt. På en sånt ställe råkade jag titta ner och upptäcka fem klösmärken i marken. Jojo. En bit bort ett likadant. Minsann, där har hon varit. Björnen. En mans hjärna och nio mans styrka. Det var tur att det var dags att vända hemåt för jag hade ingen lust att fortsätta. Men det är väl bara att acceptera och leva med att de finns där i skogen. Och det kan de väl få göra, men helst inte där jag är.

Det var bara det jag ville säga. Och jag plockat en lagom stor skål med blåbär i kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

hoja vad snabbt du måste ha joggat på hemvägen...